Sexuality Studies Association Association d'études de la sexualité

Welcome to the SSA | Bienvenue a l'AES

Program Committee/ Comité de programmes

  • Write and distribute a call for papers once (and if) Congress approves the participation of the SSA|AÉS at the 2013 meeting;
  • Work with the communications director to develop strategies to ensure the call reaches beyond the scholarly community;
  • Consider and adopt alternative presentation formats that are more suited to non-scholarly participants, such as art performances and exhibits;
  • Approve a final program for the 2013 meeting; oversee the printing and distribution of the program;
  • Work with the Steering Committee to develop ways to meet the associations stated goals and objectives via the conference program

 

Composition:

3-4 Members. Includes a Program Chair, who will chair the committee and co-ordinate with Congress; a Local Area Co-ordinator, who will also co-ordinate with Congress on location-related matters; and a Program Officer who will sit on the Steering Committee. Ideally comprised of at least one tenured or tenure-track scholar, one graduate student, and one person who is located outside the academy, such as an artist/activist, a community-based researcher, educator, etc.

Members

  • Dan Irving (Program Officer)

Proposal Review Committee:

  • Blake Hawkins
  • Zoe Newman
  • Tamara Lang
  • Isabelle Perrault
  • Alex Wilson

Program Assembly Committee:

  • Mary Sherman
  • Tamara Lang
  • Trina Joyce Sajo
  • Lee Airton
  • Program Design:
  • Marva Milo

Positions Available:

Positions on this committee are available for an artist/activist, and/or a community-based researcher, educator, etc.

(Updated Oct. 16, 2013)


  • rédiger et diffuser un appel de présentations une fois l’approbation du Congrès à la participation de la SSA|AÉS accordée (le cas échéant);
  • travailler avec le directeur/la directrice des communications à l’élaboration de stratégies pour assurer la diffusion de l’appel au-delà du milieu universitaire;
  • étudier et adopter des formats de présentation autres qui correspondent mieux aux participants hors université, comme des performances artistiques et des expositions;
  • approuver un programme définitif pour la réunion de 2013, en superviser l’impression et la distribution;
  • travailler en collaboration avec le comité directeur pour élaborer des moyens d’atteinte des buts et objectifs définis par l’association dans le cadre du programme de la conférence.

Composition :

de 3 à 4 membres. Comprend un(e) agent(e) de programme qui siégera au comité de direction. Est idéalement aussi composé d’au moins un(e) chercheur/chercheuse occupant un poste permanent ou menant à la permanence ou de chargé de cours à temps partiel, un(e) étudiant(e) diplômé(e) et une personne hors milieu universitaire (artiste/militant(e), chercheur/chercheuse en milieu communautaire, agent(e) d’éducation, etc.).

Membres

Dan Irving (coordonnateur de programmes pour 2014)

Comité d’examen des propositions:

  • Blake Hawkins
  •  Zoe Newman
  • Mary Shearman
  •  Tamara Lang
  • Isabelle Perrault
  • Alex Wilson

Comité de l’assemblée de programme:

  • Mary Shearman
  •  Tamara Lang
  •  Trina Joyce Sajo
  • Lee Airton

La conception du programme:

Marva Milo

(mise à jour 16 oct, 2013)

Postes vacants :

Les postes à attribuer au sein de ce comité sont ouverts à un(e) artiste/militant(e), un(e) chercheur/chercheuse en milieu communautaire, un(e) agent(e) d’éducation, etc.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: